Je kijkt je ogen uit in Kolkata

Vandaag om 8.45 uur in de ochtend werden we opgehaald door de chauffeur voor onze binnenlandse vlucht naar Kolkata. Het vliegtuig vertrok om 12.20 uur met een half uur vertraging. En rond half 3 kwamen we aan op het vliegveld van Kolkata. We werden opgehaald en naar ons hotel gebracht.

Onderweg keken we onze ogen uit, er gebeurde overal van alles en er was zoveel te zien. Ook omdat het verkeer hier zo chaotisch is, althans dat vinden wij. Het is een groot rollercoaster ride met de chauffeurs hier. Maar het zijn goede chauffeurs, want ze weten zich heel handig te manoeuvreren door de smalle, drukke wegen met tig andere auto’s.

Kolkata is anders dan Mumbai. We zitten in Hotel Lytton. Een mooie locatie in een drukke winkelstraat. De kamer is fantastisch, lekker ruim met een balkon aan de straatzijde en openslaande deur. We hebben gewoon gefascineerd vanaf ons balkon naar de voorbij komende mensen en verkeer gekeken. Wat een belevenis was dat al.

Na een uur zijn we naar beneden gelopen om de buurt te verkennen. Overal kraampjes, een mall en winkelend publiek. We hebben ergens Tandoori chicken gegeten met naan. Amar en ik hadden 1 portie gedeeld. Dat smaakte goed en was meer dan genoeg.

We zagen ook zwervers en bedelende mensen. Maar minder dan ik had verwacht. Gelukkig. Er is overal constant getoeter van auto’s en brommers. Ook nu nog is het erg levendig buiten. Er is iemand door een microfoon ergens aan het praten en zingen (zonder muziek). Mensen zijn op straat aan het praten en chillen met elkaar en het is gewoon een doordeweekse woensdagavond hé, half 12..,

Morgen gaan we Hans en Rita volgen die weten waar hun voorouders uit India vandaan komen, uit welke streek voordat ze voorgoed naar Suriname gingen als contractarbeiders. We gaan filmen bij Surinam Ghat, waar de boten met contractarbeiders vertrokken naar onder andere Suriname. Zo benieuwd naar hoe dat zal voelen.

Maar voor nu gaan we slapen want om 09.00 in de ochtend uur vertrekken we naar Garden Reach (Surinam Ghat). En in de avond vliegen we door naar Patna. Jammer dat we maar zo kort in Kolkata blijven. Het bevalt ons hier tot nu toe wel in Kolkata.

Dreamz around the World

Mijn blogs zullen voornamelijk gaan over gezondheid en reizen. Ik hou van reizen met mijn gezin. Hobbies: bakken, lezen, bioscoopje pakken, theaters bezoeken, evenementen bijwonen, lekker eten. Om in shape en conditie te blijven en voor mijn gezondheid doe ik aan kickboksen en rennen. Ik ben het liefst in goed gezelschap met positieve, vriendelijke en gezellige mensen.