Valentijnsweek New York City

In de komende edities van Dreamz World zal ik mijn reiservaringen en tips van de trips die ik maak met de lezers van Dreamz World delen. In deze editie zal ik jullie meenemen op mijn reis naar New York City. Veel leesplezier 😉

Dit jaar heb ik mezelf getrakteerd op een Valentijnsweek in New York City met als kers op de taart een kaartje voor het eerste concert van de Golden Tour van Bachata zanger Romeo Santos in Madison Square Garden, New York. Met veel spanning keek ik uit naar een fantastische week in een wereldstad die voor mij niet onbekend was, want ik ben er al een paar keer eerder geweest, maar een bezoek aan New York is altijd erg leuk! Ik had een goede week uitgekozen, want het was namelijk niet alleen Valentijnsdag, maar ook Mardi Gras en begin van het Chinese Nieuw Jaar. De dag dat ik aankwam ging ik snel naar mijn hotel op Times Square om mezelf op te frissen en om te kleden voor een Mardi Gras gemaskerd feest, het was voor mij de eerste keer dat ik Mardi Gras ging meemaken. Tijdens het feest was het de bedoeling om zoveel mogelijk kralenkettingen te scoren in verschillende mooie kleuren. Ik had met een vriendin afgesproken die in New York woont en samen gingen we gemaskerd op pad en aan het eind van de avond gingen naar een rooftop bar in Manhattan om onze kralenkettingen te tellen en te genieten van het mooie uitzicht. Je zou denken dat het erg koud is om in februari naar een rooftop bar te gaan, maar in New York wordt overal rekening mee gehouden en zijn er speciale goed geïsoleerde iglo’s gebouwd waarin je onder het genot van een hapje en drankje lekker kunt chillen en genieten van een mooi uitzicht.

De volgende dag ben ik naar het grootste park in Manhatten gegaan, ‘Central Park’, iedereen kent het wel uit films en televisieprogramma’s. Bij aankomst bij het park zijn er verschillende mogelijkheden om het park te verkennen, je kan te paard, met een fiets of te voet het park verkennen. Ik koos ervoor om te voet door het park te struinen en te genieten van de heerlijke sfeer die er hing. Het was prachtig weer voor een dag in februari, het was rond de 15 graden. Er werd live muziek gemaakt, er speelden vele kinderen en er waren ook plekjes waar je je goed kon terugtrekken en echt kon genieten van het natuur. En omdat ik zo in een park mood was ben ik daarna naar het Highline Park gegaan eveneens in Manhattan. Het Highline Park, is een park dat is aangelegd aan en op een oude spoorbaan, wanneer je door het park loopt zie je veel groen, kan je genieten van de verschillende uitzichten want het park is op hoogte en vind je ook vele kunstwerken die speciaal gemaakt zijn voor het park. Wanneer je het park helemaal afloopt kom je bij Chelsea Market uit, ligt er natuurlijk aan waar je begint, of Chelsea Market is aan het begin van je wandeltocht of aan het eind van je wandeltocht. De Chelsea Market is een oude markthal waar je verschillende eettentjes en leuke souvenirwinkeltjes vind, zeker een must do als je een bezoek brengt aan het Highline Park.

Na een dag genoten te hebben van het mooie natuur stond de volgende dag in het teken van shoppen en het concert van Romeo Santos. Wanneer ik in New York ben staan een aantal winkels altijd op mijn lijstje, Macy’s, Victoria’s Secret, Aldo en M&M Store! Na een hele dag shoppen, heb ik even uitgerust om in de avond naar het langverwachte concert van Romeo Santos te gaan. Eenmaal aangekomen in Madison Square Garden brachten de Latin tunes je in de sfeer van Latijns Amerika, Madison Square Garden vulde in rap tempo, het was uitverkocht! Toen Romeo op het podium kwam, werd iedereen gek, ook ik! Alle vrouwen begonnen te gillen en Romeo begon te zingen en genoot ook van alle aandacht. Hij bracht verschillende nummers ten gehore van zijn nieuwe album maar ook nummers uit zijn Aventura tijd. Er waren ook een aantal bijzondere gastoptredens van onder andere Mozart La Para, Daddy Yankee, Nicky Jam en Cardi B.

Mijn avond kon niet meer stuk, ik had enorm genoten en mijn stem was ik kwijt door het meezingen! De volgende en tevens laatste dag stond in teken van het begin van het nieuwe Chinese Jaar. Ik ben naar China Town in New York gegaan om mee te maken hoe ze het Nieuwe Chinese Jaar daar inluiden met mooie culturele activiteiten en natuurlijk met vuurwerk.

Het waren mooie dagen in NYC, ik had leuke festiviteiten zoals Mardi Gras en Chinees Nieuw Jaar meegemaakt, een aantal mooie parken zoals Central Park en Highline Park en Chelsea Market bezocht, genoten van de Skyline in een bar, geshopt en een heel mooi en supergaaf concert bijgewoond.
In de volgende editie kunnen jullie lezen over mijn reiservaringen van de maand maart! Tot dan!

Soenita Soebedar

Hallo! Welkom op mijn blogpagina. Hier zullen mijn artikelen gepubliceerd worden die ik geschreven heb voor Dreamz World. De artikelen gaan over uiteenlopende onderwerpen die ik op dat moment interessant vind. Van een interview met een zanger tot aan een reisbeschrijving van een van mijn laatste trips. Heel veel leesplezier, liefs Soenita ;-)

Geen Commentaar

Sorry, het reactieformulier is gesloten op dit moment.